W jakich przypadkach usuwanie filtra cząstek stałych jest opłacalne

W przypadku kiedy nie ma możliwości czyszczenia filtra cząstek stałych, należy go po prostu wymienić. W większości przypadków przeciętny okres żywotności filtra wynosi około 2-3 lata.

 

Usuwanie i wymiana filtra cząstek stałych

Po upływie tego czasu może on nie filtrować cząstek stałych wystarczająco skutecznie. W przypadku kiedy filtr został zużyty należy kupić nowy i wymienić go. Pamiętaj, że zarówno w przypadku czyszczenia, jak i wymiany filtra cząstek stałych należy pamiętać o konieczności używania koszulki lub maski aby nie wdychać cząsteczek kurzu, które mogą być szkodliwe dla zdrowia. Jak widać usuwanie filtra cząstek stałych nie jest aż tak trudne jak mogłoby się wydawać. Warto pamiętać o tym, że czyszczenie i wymiana filtra cząstek stałych może pomóc w przedłużeniu żywotności samochodu. Przyczyny, kiedy nie działa filtr cząstek stałych Pierwszym sygnałem, który świadczy o zatkaniu filtra, jest nadmierne zużycie paliwa. Filtr DPF w przypadku zużycia paliwa wyraża się w przebiegu samochodu, który jest poniżej 200 km. W takim przypadku konieczne jest wykonanie korekt.

 

Powody usuwania filtra cząstek stałych

Problemem jest to, że przy przebiegu poniżej 200 km przez samochód katalizator nie jest w stanie w pełni zmielić cząstek stałych. W przypadku zbyt niskiego stężenia CO, cząsteczki CO mogą wchodzić w bezpośredni kontakt z katalizatorem. Filtr cząstek stałych zapobiega tym zdarzeniom. Filtr cząstek stałych należy wymieniać raz na 3-5 lat.

Filtr cząstek stałych jest zalecany do stosowania wszędzie tam, gdzie dochodzi do rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu. Najczęściej stosuje się je w kominkach i piecach z paliw stałych, a także w samochodach. W takim przypadku konieczne jest skorzystanie z usługi wymiany oleju i katalizatora. Kolejnym powodem, dla którego katalizator może się zużyć, jest przebieg samochodu, który jest poniżej 100 km.

 

Zużycie i usuwanie filtra cząstek stałych

W takim przypadku katalizator nie jest w stanie w pełni zmielić cząstek stałych i konieczne jest wykonanie korekt, które mogą świadczyć o pojawieniu się takich objawów:

  • Błędy w komputerze;
  • Nadmierne zużycie paliwa;
  • Niepełna moc silnika;
  • Nieprawidłowe działanie katalizatora;
  • Niepełna eksploatacja katalizatora;
  • Wyraźne wydzielanie dymu i kondensatu z wydechu;
  • Obniżenie temperatury katalizatora.

Jak widać, objawy te mogą świadczyć o problemach z katalizatorem i zatkaniu filtra cząstek stałych. W takim przypadku konieczne jest skorzystanie z usługi wymiany oleju i katalizatora.